جراحی پروتز سینه چیست؟
نوشته شده توسط : مونا احمدی

بسياري از زنان نگران ظاهر بدن خود پس از از دست دادن همه يا بخشي از سينه هستند. برخي از زنان ممكن است احساس كنند كه با استفاده از پروتز شكل طبيعي بدن خود را از دست مي‌دهند و اين موضوع براي آنان بسيار ترسناك و ناراحت‌كننده است. هر چند واكنش‌هاي اين چنيني نسبت به پروتز سينه بسيار طبيعي است. معمولاً با گذشت زمان فرد احساس راحتي بيشتري با تغييرات صورت گرفته در بدن خود پيدا خواهد كرد.

برخي از زنان با پروتز سينه‌ ي خارجي خود بسيار راحت هستند و از شكل پستان مصنوعي خود بسيار خرسندند. زناني كه از كوچكي سينه خود رنج مي‌برند نيز مي‌توانند با كمك اين پروتزهاي راحت مشكل خود را حل كنند. هر چند پروتز خارجي همانند يك عضو اضافي ممكن است براي برخي زنان ايجاد مزاحمت كند و در نوع لباس پوشيدن آن‌ها محدوديت به وجود آورد. گاهي اوقات پروتز خارجي منجر به تعريق و احساس گرما در فرد و حتي حساسيت پوستي مي‌شود. برخي از زنان نيز با اين اندام مصنوعي خود در طول فعاليت بدني و ورزش مشكلاتي دارند. بسياري از زنان هميشه نگران افتادن و جدا شدن پروتز سينه‌ خود در ميان جمع هستند. پروتزهاي خارجي سينه علي رغم مشكلاتي كه ممكن است داشته باشند مي‌توانند بدون قرار دادن فرد در معرض عوارض احتمالي جراحي سينه نياز فرد را تأمين كنند. در واقع همين پروتزهاي مصنوعي سريع‌ترين راه براي پر كردن فضاي خالي پستان فرد هستند.

انواع پروتز سينه:

1-پروتزهاي آب نمكي گرد و مدور و پر شده از محلول آب نمك (سالين) استريل يعني محلولي هستند كه به طور طبيعي در بدن وجود دارد. اين پروتز در صورت پاره شدن تخت و صاف مي‌شود و مايع آن طي فرايندي طبيعي جذب بدن مي‌شود. بيماران جوانتر از ۱۸ سال نمي‌توانند از اين نوع پروتز سينه استفاده كنند.

2-پروتزهاي سيليكوني گرد و مملو از ژل چسبنده‌ با ظاهر طبيعي هستند و باعث ناراحتي بيمار نمي‌شوند. پروتز سيليكوني در صورت پاره شدن از بين نمي‌رود. بيمار دست‌كم بايد ۲۲ سال داشته باشد تا بتواند از اين نوع پروتزها براي بزرگ كردن سينه استفاده كند.

3-پروتزهاي ژل شكل دهنده از سيليكوني با قدرت چسبندگي بسيار بالا و شكلي متناسب با آناتومي بدن بيمار ساخته مي‌شود. به كمك اين پروتزها زمان استراحت و بهبود كاهش و عوارض كمتري امكان بروز مي‌يابد. البته بيماران جوان‌تر از ۲۲ سال نمي‌توانند از جراحي پروتز سينه سيليكوني استفاده كنند.

محل برش‌ هاي پروتز سينه:
براي قرار دادن پروتز در سينه از چند برش مختلف استفاده مي‌شود. برش زير سينه رايج‌ ترين برش مورد استفاده است كه در زير سينه در امتداد خط سينه ايجاد مي‌شود. ايمپلنت سينه را مي‌توان از طريق برش زير بغل يا برش در امتداد هاله، يعني ناحيه رنگي اطراف نوك سينه نيز وارد بدن كرد. تحت شرايطي خاص امكان دارد براي قرار دادن پروتز سينه برش در ناحيه ناف ايجاد شود.

دوره بهبود پس از جراحي:
بروز درد، تورم و احتمالاً چند تغيير موقت حسي پس از جراحي طبيعي است. بيمار مي‌تواند، بسته به نوع حرفه‌اش، چند روز تا چند هفته پس از عمل به سر كار برگردد. البته درد احتمالاً تا چند هفته دوام خواهد داشت.

آمادگي پيش از جراحي:
بيمار بايد پيش از عمل پروتز سينه حتماً جراح را از داروهاي مصرفي خود آگاه كند، چرا كه احتمال دارد بعضي از آن داروها روند جراحي را مختل سازد بنابراين ممكن است پزشك از بيمار بخواهد تا مصرف بعضي از داروها را متوقف سازد يا تغييري در دستور مصرف‌شان ايجاد كند. بديهي است كه مصرف مكمل اهميت فراوان دارد. مصرف آسپرين، فراورده‌هاي آسپرين، داروهاي ضد التهاب و مكمل‌هاي گياهي بايد ۱۰ روز پيش از عمل پروتز سينه متوقف شود.

پزشك با توجه به شرايط جسمي بيمار انجام آزمايش‌هايي معين را لازم تشخيص مي‌دهد و احتمالاً از بيمار مي‌خواهد تا چنانچه به تازگي ماموگرافي انجام نداده است اين آزمايش تصويربرداري را پيش از عمل انجام دهد.

منبع:پروتز سينه




:: برچسب‌ها: پروتز سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: